Co-teaching werkt zowel proactief als op groei en ontwikkeling.
Dat heeft direct effect op leerlingen, op leerkrachten én op de scholen waar zij voor werken.
Voor leerlingen;
- Leerlingen voelen zich veilig en gezien: de leerkracht leidt
- Daardoor (her)vinden zij met zelfvertrouwen en plezier de motivatie om te leren en haken aan
Voor leerkrachten;
- Leerkrachten zijn in staat om op hun eigen manier vorm te geven aan de basis binnen het onderwijs: een goede pedagogische relatie met hun leerlingen
- Leerkrachten hebben opnieuw vertrouwen in zichzelf en in hun klas
- Leerkrachten hebben meer plezier in hun werk
- Daardoor kunnen zij weer bij hun passie voor leerlingen en voor het onderwijs.
Voor scholen;
- Leerkrachten die met zelfvertrouwen in hun eigen kunnen geloven blijven binnenboord
- Leerkrachten ontwikkelen en implementeren zinvolle methodieken, die voor de school meer rendement opleveren
- Leerkrachten die zich gelukkiger voelen leveren betere prestaties, zorgen voor minder verzuim en zijn collega’s met positieve impact
- Leerkrachten die zich gelukkiger voelen geven de school een steviger uitstraling
Tom: ‘Als jij er niet geweest was, had ik nu niet meer in het onderwijs gezeten.’